#2 Bias - playfield

'playField' gaat op zoek naar hoe ze de individuele keuze van hun toeschouwers kunnen reduceren naar datgene wat zij voor de computer zijn: een code die hun keuzes blootlegt en dus hun 'identiteit'. Interactieve voorstelling waarbij u bepaalt wat het eindresultaat is.

BIAS is het tweede deel van de Big Data Trilogie, een voorstellingenreeks over digitalisering van de samenleving. In #2 BIAS zakken de makers van playField (Tim De Paepe, Marthe Schneider en Lana Schneider) een laag dieper in dit onderzoek naar digitalisering. Waar het in het eerste deel #1 HOLLOW draait om de vrijgegeven persoonlijke informatie van het publiek, draait het in #2 BIAS om de futiliteit van die persoonlijke informatie. playField gaat op zoek naar hoe ze de individuele keuze van hun toeschouwers kunnen reduceren naar datgene wat zij voor de computer zijn, een code. Interactieve voorstelling waarbij u en uw data bepaalt wat het eindresultaat is.

U kon in 2016 reeds #1 HOLLOW zien, een individuele trip waarbij u gegevens ontfutseld werden waarmee het gezelschap u op het einde van reis mee confronteerde. Nu gaan ze echter veel dieper. Een unieke ervaring die lang zal nazinderen.

 

 

www.playField.be

Praktische informatie

Wanneer

Prijs

€ 12,00
Basistarief: 12,00 €;-26: 7,00 €;+60: 10,00 €;Abonnement: 9,00 €

Waar

C-mine cultuurcentrum

Informatie

Organisatie

C-mine cultuurcentrum

Filter op categorie