Doe je mee aan Genk Loopt ? Lees deze tips

Gepubliceerd op donderdag 29 maart 2018 10.30 u.
Bereid je voor op Genk Loopt op 6 mei! Alle info over de inschrijvingen en het loopparcours vind je in 3600 april. Lees hier alvast de 10 tips die sportarts dr. Leonie Geukens ons geeft.

WAT ETEN EN DRINKEN?

1. Drink best geen alcohol de dag voor de wedstrijd. Je wordt er niet fris van en geraakt sneller uitgedroogd.

2. Eet gezond, maar denk eraan: extra koolhydraten (zoals pasta) eten is enkel zinvol als je meedoet aan een wedstrijd boven het uur.

3. Zorg dat je voldoende water binnen hebt vóór de wedstrijd. Vanaf een half uur voor de wedstrijd drink je best enkel nog een cafeïnerijke drank om de vetverbranding te stimuleren.

ZET ALLES OP EEN RIJ

4. Stel je positief in door op zijn minst te denken dat je in bloedvorm bent.

5. Een beetje spanning voor de wedstrijd komt je prestatie ten goede.

6. Maar kom op tijd om onnodige stress te vermijden.

DRAAG DE JUISTE KLEDIJ!

7. Test geen nieuwe kledij of schoenen uit op de dag van de wedstrijd. Heb je een nieuwe outfit, train er dan minstens 2 keer mee voor wedstrijd.

8. Zorg ervoor dat je outfit geschikt is voor de weersomstandigheden van de dag en neem zo nodig een andere set mee.

KLAAR VOOR DE WEDSTRIJD?

9. Een opwarming is noodzakelijk om mentaal en fysiek klaar te geraken voor de start. Bij een goede opwarming verhoog je je lichaamstemperatuur waardoor je spieren warm worden en je hartslag geleidelijk toeneemt. Zo loop je beter en vermindert de kans op blessures.

10. Check je veters voor je start!

Meer info en inschrijvingen?

Ga naar de website van Genk Loopt of contacteer het SportinGenk Park