Hoofdcoördinator wegen en signalisatie

Graad Bx - voltijds - onbepaalde duur - in contractueel verband - solliciteren kan t.e.m. 15/09/2024

Stad en OCMW Genk vormen samen het moderne, dynamische en ambitieuze bestuur van een warme, kleurrijke stad die leeft, nieuwe plannen realiseert en met visie en gezonde ambitie de toekomst tegemoet kijkt. Werken bij stad Genk betekent werken in een grote organisatie met meer dan 1200 collega’s.

De afdeling Wegenwerken en Signalisatie zorgt in eerste instantie voor het onderhoud en beheer van de weginfrastructuur, zoals asfalt- en betonwegen, fietspaden, pleinen (in allerhande materialen), grondwerken, wegmarkeringen en signalisatie. Het domein ‘wegmarkeringen en signalisatie’ gaat over het plaatsen en onderhoud van verkeersborden, het voorzien van de nodige wegmarkeringen en het plaatsen van borden voor inname openbaar domein (verhuizingen), alsook het voorzien van o.a. de nadar en verkeersborden voor allerhande evenementen. Daarnaast is de afdeling Wegenwerken en Signalisatie ook verantwoordelijk voor de winterdienst (het strooien, pekelen en sneeuwruimen van wegen en fietspaden) in samenwerking met de afdeling Reiniging en Groenbeheer. Voor het uitvoeren van deze werken, zijn er een 50-tal gedreven medewerkers actief, onderverdeeld in 5 ploegen met elk een ploegbaas en momenteel 3 werkleiders.

Als belangrijke schakel binnen de Technisch Uitvoerende Diensten zorg jij voor de operationele coördinatie van onderhoud en beheer van de openbare voorzieningen en faciliteiten, zoals wegen, voetpaden en signalisatie. Spreekt dit je aan? Dan ben je misschien wel degene die we zoeken voor de functie van Hoofdcoördinator wegenwerken en signalisatie.

De uitdaging

  • Als Hoofdcoördinator wegenwerken en signalisatie sta je in voor de coördinatie van technisch complexe projecten.
  • Je bent samen met het Afdelingshoofd Wegenwerken en Signalisatie verantwoordelijk voor de planning, tijdige uitvoering en opvolging van zowel preventieve als herstellende werkzaamheden aan wegen, bruggen, tunnels en signalisatiesystemen.
  • Je behoudt overzicht over alle projecten binnen je team en zorgt ervoor dat deze binnen de vastgestelde kaders van scope, tijd en budget blijven.
  • Je waarborgt de kwaliteit van de werkzaamheden door nauwgezet toezicht en regelmatige evaluaties op onze verschillende werven.
  • Je bent verantwoordelijk voor de planning, controle en opvolging van de werken, zowel voor projecten in eigen beheer als voor werken die zijn uitbesteed aan aannemers.
  • Je volgt riolerings- en wegenisprojecten op en staat in nauw contact met onze externe partners zoals Fluvius, Aquafin, Agentschap Wegen en Verkeer, aannemers wegenbouw en studiebureaus.
  • Je hebt een adviserende rol en ondersteunt het afdelingshoofd wegenwerken en signalisatie door beleidsvoorstellen en adviezen uit te werken, zodat de beleidsdoelstellingen van de afdeling worden gerealiseerd.
  • Je beoordeelt inschrijvingen, vergelijkt offertes, ontwerpt gunningsbesluiten en controleert de eigen dossiers op naleving van wetten, reglementeringen en vergunningen.
  • Je werkt mee aan de ontwikkeling van de dienst en de daarbij horende processen. Je trekt mee aan de digitaliserende kar en helpt mee de digitale processen te optimaliseren en te implementeren.
  • Je coördineert de collega's binnen de afdeling, zodat ze hun werk goed kunnen doen en met plezier. Je zorgt voor de dagelijkse aansturing en werkverdeling binnen de verschillende teams, bewaakt de voortgang en stelt prioriteiten. Je bent aanspreekpunt voor allerlei zaken en pakt knelpunten op.
  • Je rapporteert aan het Afdelingshoofd Wegenwerken en Signalisatie en de Directeur-Ingenieur - Technisch Uitvoerende Diensten.

De perfecte match

  • Je hebt een bachelordiploma en 3 jaar relevante professionele ervaring in wegenwerken of een verwante technische discipline. Heb je geen bachelordiploma, maar beschik je wel over een diploma secundair onderwijs en 3 jaar relevante professionele ervaring in wegenwerken of een verwante technische discipline? Mits het succes afronden van een capacitairetest op bachelorniveau, kan je deelnemen aan de selectieprocedure.
  • Je bent bereid verantwoordelijkheid te nemen voor de resultaten van jouw team en je zet je volledig in voor het continu verbeteren van de diensten.
  • Je hebt bewezen leiderschapskwaliteiten of de ambitie om een omvangrijk team van professionals aan te sturen.
  • Je hebt zin om met je technische achtergrond zin het beheer en de exploitatie van de weginfrastructuur op het openbaar domein op de best mogelijke manier aan te pakken en te organiseren.
  • Je bent bedreven in het toepassen van de nieuwste software voor projectmanagement en ontwerp, zoals GIS-systemen, 3P (werkopdrachten) en CAD-software, die cruciaal zijn voor nauwkeurige planning en implementatie.
  • Je heb zin om als leidinggevende je team mee te nemen in het verbeteren van werkprocessen (en planning), het uitvoeren van wegenwerken op de best mogelijke manier (o.a. kosten-baten intern versus extern, keuze materieel,…).

Stad Genk als werkgever selecteert op basis van je competenties, niet op basis van leeftijd, geslacht, etnische afkomst, geloof of beperking.

Ons aanbod

  • Een boeiende functie binnen een dynamische en ambitieuze organisatie.
  • Stad Genk biedt een contractuele voltijdse betrekking met een contract van onbepaalde duur met een bruto maandloon in salarisschaal B4/B5, met een minimum van 3459,16EUR bij 0 jaar relevante ervaring tot € 4594,88 EUR bij 15 jaar relevante ervaring.
  • Voor deze functie wordt relevante ervaring in de privésector of als zelfstandige geldelijk gevaloriseerd tot een maximum van 15 jaar.
  • Het salaris wordt aangevuld met maaltijdcheques van 8 euro per gewerkte dag, hospitalisatieverzekering, vakantiegeld, eindejaarstoelage en extralegaal pensioen.
  • Je komt terecht in een open werksfeer met een gezonde balans tussen werk en privé door flexibele werktijden en een interessante verlofregeling van 35 vakantiedagen.
  • Er wordt een bevorderings- en wervingsreserve aangelegd voor een periode van 2 jaar, verlengbaar tot maximaal 5 jaar.
  •  

HOE SOLLICITEREN?

  • Solliciteer ten laatste op zondag 15 september 2024 met je cv en motivatiebrief (beide in het Nederlands opgesteld) en een kopie van je hoogst behaalde diploma via onderstaande knop. 
  • Opgelet: enkel bij het indienen van alle documenten (cv, motivatiebrief en diploma) is je kandidatuur geldig.

Tijdslijn :

  • Solliciteren kan tot en met zondag 15 september 2024.
  • Niveautest: Kandidaten die slagen voor de cv-screening en beschikken over een diploma secundair onderwijs ontvangen op woensdag 18 september 2024 een online capaciteitstest op bachelorniveau. De capaciteitstest dient voor vrijdag 20 september 2024, 9u00 opnieuw ingediend te worden.
  • Mondelinge proef met schriftelijke voorbereiding op maandag 23 september 2024 of dinsdag 24 september 2024 in de avond.
  • Assessment: Kandidaten die slagen op de mondelinge proef (met schriftelijke voorbereiding) worden uitgenodigd voor een assessment. De exacte data voor het assessment worden op een later moment afgestemd in samenspraak met de externe partner van stad Genk.

Solliciteer online

Nog vragen?

  • Voor inhoudelijke vragen over de functie, kan je contact opnemen met Barbara Strauven, Directeur-Ingenieur - Technisch Uitvoerende Diensten via barbara.strauven@genk.be of 089 65 47 00.
  • Heb je vragen over de selectieprocedure? Aarzel niet om contact op te nemen met de jobmatchers van de Dienst Personeel bij stad Genk via werving@genk.be. Voor alle vragen over verloning, Stad Genk als werkgever, of andere personeelsgerelateerde zaken staan we ook hier voor je klaar.
  • Voor overige vragen kan je contact opnemen met Julie Willems, HR-consultant bij Motmans en Partners via julie.willems@motmansenpartners.be of 011 36 10 67. Motmans en Partners staat in voor de werving van de kandidaten. De verdere selectieprocedure verloopt via Stad Genk.