Willy: ‘Wij konden enkel wuiven naar de dame die ons zo goed had geholpen’

Heb jij lang moeten wachten tot je hulp kreeg?

Willy: Nog voor de flyer in de brievenbus viel, had ik van het initiatief gehoord. Ik kreeg meteen het telefoonnummer van een vrijwilliger met wie ik snel enkele afspraken maakte. We spraken af dat ze boodschappen ging doen.

Hoe hebben jullie dat concreet aangepakt?

Willy: De dame is bij ons thuis eerst het boodschappenlijstje komen ophalen. Naderhand bracht ze ons de gekochte producten en de factuur. Het bedrag hebben we zo snel mogelijk overgeschreven op haar rekening. We hebben haar trouwens een extraatje betaald voor alle goede zorgen. Dat wilde ze weliswaar niet, maar verdiende ze eens te meer.

Is het niet vreemd dat je met deze dame amper kon spreken? Jullie moesten immers afstand bewaren.

Willy: Heel vreemd. Mijn vrouw en ik hebben wel aan het raam gewuifd, maar daar moest het bij blijven. Via de parlofoon liet ze weten dat ze ons ook in de toekomst wil helpen. Zo fijn om te weten!